Bliv godt klædt på, når du skal til træf i modelbyggerklubben

Modelbygning – ja, mange ser det nok som lidt af en nørdet hobby for drenge og mænd, men virkeligheden er, at også mange kvinder interesserer sig for byggeri af modeller af forskellige effekter. Ikke mindst huse og bygninger, hvor modelbyggeriet er en vigtig del af arbejdet for en arkitekt – et fag, hvor mange kvinder stormer frem. Kvindelige arkitekter står i dag bag mange spændende løsninger, hvor der arbejdes med traditionelle materialer i nye forklædninger. Alt sammen noget, hvor det at kunne visualisere med en flot model er et vigtigt element.

På amatørniveau kan du som kvinde have stor glæde af at være med i en modelbyggerklub. Her kan man møde andre med samme interesse, og man kan fintune sine evner ved at samarbejde med klubfællerne om en særlig teknik eller en speciel model, som måske volder lidt vanskeligheder. Fælles arbejde giver fælles glæder.

Vigtigt at være godt klædt på

Vi går ind i den kolde tid, og derfor er det vigtigt at være godt klædt på, når turen går til møder i modelbyggerklubben. Måske er det en elegant frakke til en dame, der skal til? Så er der mange muligheder på NA-KD’s webshop, hvor du kan finde frakker i alverdens designs og i mange forskellige farver og materialer. Med en ny frakke til en dame i garderoben er du klar til vinterens mange ture mellem dit hjem og klubben eller til de andre steder, du nu skal hen – til arbejdspladsen, på restaurant eller på besøg hos venner og familie.

Mange forskellige modeltyper

Er du ny i modelbyggerklubben og måske er ved begyndelsen af din ‘karriere’ med modelbygning som hobby, er det vigtigt at finde ud af, hvilke typer af modeller du har lyst til at arbejde med. Som kvinde vil du måske især tænde på modelprojekter af huse, bygninger m.v., og et spændende projekt for mange er at udforme en model af en total bygning, hvor facaden er fjernet. Her kan man se ind i de mange lejligheder og kontorlokaler, der kan befolkes med modeller af beboerne og af naturtro gengivelser af deres møbler og interiører. Modeller af denne type kan være meget imponerende og fyldt med detaljer, og tænker du på at gå arkitektvejen, kan de være en god øvelse i at skabe visualiseringer baseret på andet end computersimuleringer. At have modeller af virkelige ting i hænderne giver en anden fornemmelse af proportioner, indretning og funktion, og derfor har modelbygning også stor betydning for, hvordan vi udvikler vores virkelige verden.